Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 /
Tel. 16 632 87 00
Fax. 16 632 87 00
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Karta Informacyjna - EDU-007
Przeprowadzenie procedury egzaminacyjnej na stopień nauczyciela mianowanego
Podstawy prawne:
1) Rozdział 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz.U. z 2019 r., poz. 2215 ze zm.);
2) Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 2200).
Sposób załatwienia:
Akt nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego
Dokumenty wymagane:
- Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego;
- Kopie dokumentów potwierdzających posiadane kwalifikacje zawodowe poświadczone przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem;
- Kopia aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego wraz z uzasadnieniem poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem;
- Zaświadczenie dyrektora szkoły/placówki zawierające informacje o:
a) wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela, który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia, oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie w wymiarze co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu,
b) dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
c) dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
d) przyczynach wydłużenia okresu stażu (jeśli dotyczy);
- Kopia sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem;
- Kopia oceny dorobku zawodowego za okres stażu poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem;
- Kopia odpisu aktu małżeństwa poświadczona przez dyrektora szkoły/placówki za zgodność z oryginałem – w przypadku zmiany nazwiska.
- Klauzula RODO,
- Klauzula zgody na przetwarzanie danych osobowych i informacji o prawie do jej cofnięcia.
Załączniki:

Formularze do pobrania:

Formularz: (OS-0034) Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego(DOC)
Formularz: (OS-0034) Wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego na stopień nauczyciela mianowanego(PDF)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(DOC)
Formularz: (OS-0097) Klauzula informacyjna RODO(PDF)
Formularz: (OS-0099) Klauzula RODO - dane wrażliwe nauczyciel(DOC)
Formularz: (OS-0099) Klauzula RODO - dane wrażliwe nauczyciel(PDF)
Dokumenty do wglądu:
dowód osobisty
Opłaty:
nie podlega opłacie skarbowej
Termin załatwienia:
- Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do 30 czerwca danego roku, organ prowadzący szkołę/placówkę wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do 31 sierpnia danego roku (art. 9b ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela).
- Nauczycielom, którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do 31 października danego roku, organ prowadzący szkołę/placówkę wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia awansu zawodowego w terminie do 31 grudnia danego roku (art. 9b ust. 3a ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela).
Komórka załatwiająca sprawę:
Wydzial Oswiaty i Spraw Spolecznych (kierownik: Mariusz Pieróg, kontakt: (16) 632 87 35, m.pierog@powiatlubaczowski.pl)

Osoby upoważnione do załatwienia sprawy:
  • AGNIESZKA JARACZ, tel. 166328736, fax. , email: a.jaracz@lubaczow.powiat.pl, pok. nr: 36 (piętro II)
Miejsce składania wniosku:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów, piętro I pok. nr 8
Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP): /SPL/skrytka lub /SPL/SkrytkaESP
Odwołanie:
do Kuratora Oświaty za pośrednictwem Starosty Lubaczowskiego w terminie 14 dni od dnia otrzymania rozstrzygnięcia/decyzji
Opłaty za odwołanie:
nie podlega opłacie skarbowej
Uwagi:
Osobą uprawnioną do ubiegania się o realizację usługi jest nauczyciel kontraktowy szkoły/placówki oświatowej prowadzonej przez Powiat Lubaczowski, który otrzymał od dyrektora szkoły/placówki pozytywną ocenę dorobku zawodowego.


Powrót