Starostwo Powiatowe w Lubaczowie
ul. Jasna 1 /
Tel. 16 632 87 00
Fax. 16 632 87 00
e-mail: starostwo@lubaczow.powiat.pl
Karta Informacyjna - NGO-006
Udzielenie wsparcia inicjatywy - Mały Grant
Podstawy prawne:
Sposób załatwienia:
Po upływie terminu, o którym mowa w pkt. 6 oraz po rozpatrzeniu uwag, zawierana jest umowa o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego.
Dokumenty wymagane:
...
Załączniki:

Formularze do pobrania:
Dokumenty do wglądu:
Statut, wyciąg z KRS lub innego stosownego rejestru
Opłaty:
Nie dotyczy
Termin załatwienia:
Wnioski na rok budżetowy należy składa do końca X roku ubiegłego (tj. na przedsięwzięcia w 2023 do końca X 2022)
Komórka załatwiająca sprawę:
Wydzial Oswiaty i Spraw Spolecznych (kierownik: Mariusz Pieróg, kontakt: (16) 632 87 35, m.pierog@powiatlubaczowski.pl)
Miejsce składania wniosku:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Lubaczowie ul. Jasna 1, 37-600 Lubaczów Piętro I pok. nr
Poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (ESP) /nnnnn/
Odwołanie:
brak
Opłaty za odwołanie:
nie dotyczy
Uwagi:
Na wniosek podmiotu wskazanego w art. 3 ust 3 ustawy o działalności pożytku publicznego, podmiot może zlecić wnioskodawcy, z pominięciem otwartego konkursu ofert, realizację zadania publicznego o charakterze lokalnym lub regionalnym spełniającego łącznie następujące warunki:
- wysokość dofinansowania lub finansowania zadania publicznego nie przekracza kwoty 10 000,- zł,
- zadanie publiczne może być realizowane w okresie nie dłuższym niż 90 dni,
- łączna kwota środków finansowych przekazanych tej samej organizacji z pominięciem otwartego konkursu ofert, w danym roku kalendarzowym, nie może przekroczyć kwoty 20 000,- zł.

Uproszczona oferta realizacji zadania publicznego winna być złożona w danym roku budżetowym, w którym zadanie będzie realizowane i nie później niż na 21 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia realizacji zadania.
Wpływająca do Urzędu oferta realizacji zadania publicznego kierowana jest do Wydziału Oświaty i Spraw
Społecznych, celem dokonania oceny formalnej.

Pracownik Wydziału dokonuje analizy formalnej oferty, według następujących kryteriów:
- uprawnienie Oferenta do udziału w konkursie,
- przygotowanie oferty realizacji zadania publicznego na druku zgodnym z aktualnym wzorem określonym w załączniku nr 1 do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu do Spraw Pożytku Publicznego w sprawie uproszczonego wzoru oferty i uproszczonego wzoru sprawozdania z realizacji zadania publicznego,
- oferta dotyczy zadania wymienionego w „Programie współpracy”,
- zgodność oferty z działalnością statutową Oferenta,
- termin realizacji zadania nie przekracza 90 dni,
- wnioskowana kwota dotacji nie przekracza 10 000,00 złotych,
- oferta została podpisana przez osoby upoważnione do zaciągania zobowiązań finansowych (zgodnie z KRS, innymi rejestrami lub pełnomocnictwami).

W terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia wpłynięcia oferty do Urzędu, podejmowana jest decyzja o celowości realizacji wnioskowanego zadania publicznego (poprzez przyznanie lub odmowę przyznania dotacji) oraz wysokości przyznanej dotacji.

W przypadku negatywnej opinii formalnej oferta pozostaje bez rozpatrzenia.

W odniesieniu do wyników postępowania przeprowadzonego z pominięciem otwartego konkursu ofert nie stosuje się trybu odwołania.

W przypadku podjęcia pozytywnej decyzji o celowości realizacji wnioskowanego zadania publicznego, oferta podlega publikacji na okres 7 dni:
- w Biuletynie Informacji Publicznej;
- na tablicy ogłoszeń Urzędu;
- na stronie internetowej powiatu lubaczowskiego lubaczow.powiat.pl w zakładce: Organizacje pozarządowe / Mały grant – pozakonkursowy tryb udzielania dotacji / oferty – rok ….

W okresie publikacji każdy może zgłosić uwagi dotyczące oferty.

Po upływie terminu, o którym mowa w pkt. 6 oraz po rozpatrzeniu uwag, zawierana jest umowa o wsparcie lub powierzenie realizacji zadania publicznego.


Powrót